domingo, 20 de noviembre de 2011

Com integrar les eines WEB 2.0 a les aules?

Les aules s’estan modernitzant i a les escoles cada vegada més es va integrant les noves tecnologies per fer una tasca educativa més actual i més motivadora.

No obstant, quin és l'ús d'aquestes noves eines? S'està realment preparat per treballar amb les noves tecnologies?

Jo sóc mestra de llengua estrangera i formo part de la borsa d’interins de la Generalitat, donada la meva condició de mestra substituta he tingut l’oportunitat de treballar en moltes escoles i així he pogut comprovar in situ com es treballa en diferents centres educatius. M’he adonat que l’assignatura pendent de les escoles té a veure amb el tracte de les noves tecnologies.

Els docents tenen dubtes del funcionament de les noves eines i molts no han rebut formació específica per treure’n un bon ús de les mateixes.

Un exemple el trobem quan parlem de les PDI. Les PDIs (pissarres digitals interactives) estan presents en molts centres, però m’he adonat que l’ús que se’n fa és ben escàs ja que majoritàriament és utilitzada simplement com a projector quan cerquen alguna informació per la xarxa i he vist que pocs centres i pocs docents l’utilitzen com a suport al llibre de text o per crear noves activitats, etc. Les PDIs ens obren moltes possibilitats, ja que els alumnes poden treballar amb les noves eines de la WEB 2.0, sent protagonistes del seu propi aprenentatge i receptors de tota la informació que circula per la xarxa. Així doncs no podem permetre que aquesta eina quedi en un raconet de l’aula i que l’ús que se’n faci sigui superflu.

La qüestió que plantejo és ben senzilla: Com podríem millorar el funcionament d’aquesta eina? Jo penso que el que valdria la pena és formar als docents perquè aquests aprenguin a desenvolupar-se en aquest nou món tecnològic que ens engloba i que ens empeny a ser més interactius i més “tecnològics” donades les necessitats dels nostres alumnes. Els recursos estan a moltes escoles, i en algunes encara estan per arribar però que de ben segur aviat arribaran, per tant el que cal és que els docents dominin les noves eines i no quedin arraconades a les aules per por de fer-les servir amb poc domini.
Que opineu de l'ús de les PDI a les vostres escoles? creieu que els mestres estan realment preparats per fer front al repte d'incloure-les en la seva tasca diària de manera lògica i eficient?
Animeu-vos a opinar!



fotografia extreta: http://www.tuajudes.com/votar/projecte/2011/1117
 

1 comentario:

  1. A la nostra escola des de fa molts anys integrem les Tecnologies de la Informació i la Comunicació amb la filosofia metodològica que aprendre mitjançant l'ordinador no és només un canvi de suport material sinó que és una forma nova de treballar i d'incorporar els continguts per assimilar els aprenentatges aprenentatge amb noves eines i nous recursos. L'escola digital no substitueix els valors fonamentals d'una bona educació en el procés educatiu: la voluntat d'aprendre, l'esforç, els respectes pels altres, ... sinó que ens dóna un valor afegit en la formació dels nostres alumnes. El fet que això sigui un èxit a la nostra escola està en que tot el claustre de professors hi creu fermament, s'assessora i es forma per treure el millor rendiment a aquestes noves eines.
    Elvira Masip

    ResponderEliminar